13-05-10

Amsterdam

Op 10 en 11 mei stond onze schooluitstap gepland, met voor het 5e jaar humane wetenschappen, Amsterdam op het programma!
Met 42 leerlingen stapten we dinsdagochtend op de bus, omstreeks 6h30 konden we vertrekken.
Het beloofde een lange rit te worden, aangezien we in Nederland in een file belandde. Na ongeveer een kleine 3 uur rijden, kwamen we aan in ons jeugdhotel waar we één nacht zouden overnachten.
We konden nog niet op de kamers en moesten onze koffers dus voor een aantal uren in een berging zetten.

We hadden geen tijd om even te bekomen van de busrit, want we namen meteen de fiets die we gehuurd hadden voor twee dagen en reden richting centrum.
In het centrum moesten we in kleine groepjes verschillende opdrachten uitvoeren, met behulp van een kaart konden we ons van punt tot punt verplaatsen.

's Middags even een uurtje pauze nemen om ons middagmaal op te eten en weer sprongen we op de fiets om onze tocht verder te zetten.
Om 15h00 werden we aan het Van Gogh museum verwacht en op uitzondering van een enkel groepje, was iedereen op tijd!

Ongeveer anderhalf à twee uur lang konden we Van Gogh's kunstwerken bewonderen. We kregen de nodige uitleg van een zeer goede gids en moesten ook een kleine opdracht afwerken in het museum, deze was trouwens zeer leuk!
Na de rondleiding kregen we nog even tijd om in het Van Gogh museum rond te lopen, achter dit konden we nog een kijkje nemen in het museum van Paul Gauguin dat hier vlak naast gelegen was.

Als de beide bezoeken erop zaten keerden we terug naar het jeugdhotel voor ons op de kamer te installeren en voor ons avondeten.
Op de avond van deze eerste dag stond nog een theatervoorstelling gepland, dus namen we terug de fietsen uit de stalling en reden richting centrum.
Nog een eind voor we er aankwamen en helaas ook door de regen die ook Amsterdam die avond bereikt had.
Het toneel was echter een voltreffer! (The golden boy)

Eens terug in het jeugdhotel nestelden we ons allen in de bar, met de muziek aan, genoten we allen van de gezellige sfeer.
De karaoke werd aangezet en dit bezorgde ons een leuke avond in het jeugdhotel.

Op dag twee moesten we vroeg opstaan om onze fietstocht van de dag voordien te vervolledigen. Het was nog niet opgeklaard en de regen moesten we er bijnemen. We hebben alle opdrachten goed kunnen afwerken, op één na.
Om 10h45 werden we dan aan het huis van Anna Frank, museum verwacht. We kregen hier schitterende beelden te zien van getuigenissen en ook het achterhuis, waar het hele verhaal van Anne Frank om draait.
Ik stond er toch met een bang hart, in de kamer staan nog steeds haar groeistreepjes die ze vaak zette en ook de posters die ze ophing in haar kamer, zijn er nog steeds.

Na het huis van Anne Frank was het al na de middag en kregen we vrij tot 15h00. We besloten naar de Dam te rijden (winkelstraten). Daar hebben we iets gegeten en nadien de winkels ingedoken!

We hadden een enorm leuke tijd! Om 15h00 werden we dan verwacht voor een laatste stadswandeling. Om nog enkele A'damse hotspots te bezichtigen.
Na een lange dag keerden we om 18h00 terug naar het jeugdhotel, we plaatsten de fietsen weer in de stalling en vertrokken om 18h30 terug naar huis.

Het was een heel leuke reis die me zeker zal bijblijven!
Liefs, Evelin.

1 b

1 bl

1 blo
Amsterdam zag er op vele plaatsen verschrikkelijk uit, door de staking van de vuilnismannen, lag het afval overal verspreidt.

1 blog

17:13 Gepost door Evelin in Algemeen | Permalink | Commentaren (1) |  Facebook |

Verslagje Hey Evelin,

Je bent niet alleen goed met de voeten zo blijkt, maar ook met de pen! Mooie verslagje van je uitstap naar A'Dam, sjiek gedaan.
(dat worden alvast goeie pt voor de examen :) )